INFORMACIÓ SOBRE LA MORATÒRIA EN EL PAGAMENT DE L'ARRENDAMENT D'IMMOBLES AMB ÚS DIFERENT DE L'HABITATGE
En Caixa Ontinyent volem ajudar-te i ens sumem a les mesures excepcionals impulsades per a combatre el COVID-19.
Coneix si pots sol·licitar la moratòria de la quota del teu lloguer.
Davant la situació d'emergència sanitària global causada pel COVID-19 s'ha publicat al BOE el Reial Decret-llei 15/2020, de 21 d'abril, de mesures urgents complementàries per donar suport a la economia i l'ocupació, que detalla el procés per a sol·licitar l'ajornament temporal i extraordinari en el pagament de l'arrendament d'un immoble amb ús diferent de l'habitatge i la documentació necessària per acreditar la suspensió o reducció de l'activitat.
Aquella persona física o jurídica arrendatària d'un contracte d'arrendament per a ús diferent del d'habitatge, sent l'immoble objecte del contracte propietat del Grup Caixa Ontinyent, que complisquen els següents requisits:
-
Per als autònoms s'exigeix estar en situació d'alta en la Seguretat Social en el moment en què es va decretar l'estat d'alarma pel RD 463/2020, per tant, el 14 de març de 2020. No es requereix seguir en estat d'alta fins la promulgació del RD 15/2020. Al seu torn, les pimes han de cumplir els requisits econòmics del art. 257.1 de la Llei de Societats de Capital, es a dir, aquells que permeten qualificar-les com a pimes.
-
En tots dos casos s'exigeix que els arrendataris (autònoms o pimes) hagen vist suspesa o significativament reduïda la seua activitat pel decret de l'estat d'alarma. En aquest últim cas (reducció significativa d'activitat), s'haurà d'acreditar que durant el mes natural anterior a aquell en el qual sol·licita la mesura, la seua facturació es va veure reduïda en, almenys, un 75% de la mitjana mensual del mateix trimestre de l'any anterior.
Les rendes ajornades hauràn d'abonar-se de forma fraccionada en el termini de dos anys des de la finalització de l'ajornament o, en tot cas, des de la finalització de l termini de quatre mesos següents a la fi de l'estat d'alarma. Aquest termini serà inferior si el temps de vigència del contracte d'arrendament o de qualsevol de les seues pròrrogues és inferior als dos anys referits i en aquest caso les rendes ajornades hauràn d'abonar-se en el temps que reste fins la finalització de l'estat d'alarma.
En cas de que les parts adopten esta mesura, l'arrendatari haurà de reposar la fiança en el termini d'1 any des de l'adopció de l'acord o en el termini que reste de vigència del contracte.
- a) En cas de reducció d'activitat, una declaració reponsable on conste la reducció de les factures en un 75% respecte del mateix trimestre de l'any anterior. En aquest cas, l'arrrendador podrà sol·licitar a l'arrendatari que li exhibisca els llibres comptables per a comprovar la reducció de l'activitat.
- b) En cas de cessament d'activitat dels treballadors per compte propi, certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat. Aquest certificat pot sol·licitar-se en la pàgina web de l'Agència Tributària o de l'organisme competent de la comunitat autònoma: https://www.agenciatributaria.es
Previ a l'enviament de la documentació haurà obligatoriament d'emplenar el Formulari de Contacte que li indiquem a continuació per a poder posar-nos en contacto amb Vosté i informar-li dels passos a seguir.
En compliment amb el Reglament (UE) 2016/679 i la Lley Orgànica 3/2018 l'informem de que el Responsable del tractament de les seues dades és CAIXA D'ESTALVIS I MONT DE PIETAT D'ONTINYENT amb el que podrà posar-se en contacte a través del seu Delegat de Protecció de Dades en el següent email: dpo@caixaontinyent.es. Tractarem les seues dades personals amb la finalitat de donar compliment a obligacions legals i donar complimient a la seua sol·licitud de moratòria hipotecària. La legitimació per a l'ús de les seues dades està basada en el compliment d'obligacions legals i l'execució del contracte. No se cediran les dades facilitades a tercers, salvo obligació legal. Vosté podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, limitació del tractament, supressió o dret a l'oblit, a no ser objecte de decissions individualitzades automatitzades i portabilitat de les dades a través de formularis nostres o utilitzant les de l'Agència Espanyola de Protecció de dades signades electrònicament o acompanyades d'una còpia del DNI o document identificatiu equivalent dirigit al correu electrònic dpo@caixaontinyent.es o mitjançant correu postal (per escrit i signat) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si ho desitja, pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a través de la nostra pàgina web. Se li informa, així mateix, del seu dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. dpo@caixaontinyent.es dpo@caixaontinyent.es o mediante correo postal (por escrito y firmada) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si lo desea, puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos a través de nuestra página web. Se le informa, asimismo, de su derecho a presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos.