My Account

INFORMACIÓ SOBRE LA MORATÒRIA EN EL PAGAMENT DE L'ARRENDAMENT D'IMMOBLES AMB ÚS DIFERENT DE L'HABITATGE

En Caixa Ontinyent volem ajudar-te i ens sumem a les mesures excepcionals impulsades per a combatre el COVID-19.

Coneix si pots sol·licitar la moratòria de la quota del teu lloguer.

Davant la situació d'emergència sanitària global causada pel COVID-19 s'ha publicat al BOE el Reial Decret-llei 15/2020, de 21 d'abril, de mesures urgents complementàries per donar suport a la economia i l'ocupació, que detalla el procés per a sol·licitar l'ajornament temporal i extraordinari en el pagament de l'arrendament d'un immoble amb ús diferent de l'habitatge i la documentació necessària per acreditar la suspensió o reducció de l'activitat.

Aquella persona física o jurídica arrendatària d'un contracte d'arrendament per a ús diferent del d'habitatge, sent l'immoble objecte del contracte propietat del Grup Caixa Ontinyent, que complisquen els següents requisits:

  • Per als autònoms s'exigeix estar en situació d'alta en la Seguretat Social en el moment en què es va decretar l'estat d'alarma pel RD 463/2020, per tant, el 14 de març de 2020. No es requereix seguir en estat d'alta fins la promulgació del RD 15/2020. Al seu torn, les pimes han de cumplir els requisits econòmics del art. 257.1 de la Llei de Societats de Capital, es a dir, aquells que permeten qualificar-les com a pimes.

  • En tots dos casos s'exigeix que els arrendataris (autònoms o pimes) hagen vist suspesa o significativament reduïda la seua activitat pel decret de l'estat d'alarma. En aquest últim cas (reducció significativa d'activitat), s'haurà d'acreditar que durant el mes natural anterior a aquell en el qual sol·licita la mesura, la seua facturació es va veure reduïda en, almenys, un 75% de la mitjana mensual del mateix trimestre de l'any anterior.  

Els arrendataris que consideren que es troben en un supòsit de vulnerabilitat podran sol·licitar la moratòria fins a un mes després de l'entrada en vigor del Reial Decret-llei 11/2020.
Un ajornament en el pagament de l'arrendament durant el temps que dure l'estat d'alarma i les sucessives pròrrogues (no s'inclouen les rendes de març i abril), així com les mensualitats següents si els efectes negatius de la crisi sanitària persistiren, fins a un màxim de quatre mesos des de la finalització de l'estat d'alarma.

Les rendes ajornades hauràn d'abonar-se de forma fraccionada en el termini de dos anys des de la finalització de l'ajornament o, en tot cas, des de la finalització de l termini de quatre mesos següents a la fi de l'estat d'alarma. Aquest termini serà inferior si el temps de vigència del contracte d'arrendament o de qualsevol de les seues pròrrogues és inferior als dos anys referits i en aquest caso les rendes ajornades hauràn d'abonar-se en el temps que reste fins la finalització de l'estat d'alarma.
Previ acord entre les parts, es pot atribuir l'import de la fiança al pagament de la totalitat o part de les mensualitats que no s'hagen abonat encara degut a la situació d'emergència (rendes de març i abril).

En cas de que les parts adopten esta mesura, l'arrendatari haurà de reposar la fiança en el termini d'1 any des de l'adopció de l'acord o en el termini que reste de vigència del contracte.
Quina documentació s'ha de presentar a l'hora de sol·licitar la moratòria?
A l'hora de presentar la sol·licitud és imprescindible aportar la següent documentació:

  • a) En cas de reducció d'activitat, una declaració reponsable on conste la reducció de les factures en un 75% respecte del mateix trimestre de l'any anterior. En aquest cas, l'arrrendador podrà sol·licitar a l'arrendatari que li exhibisca els llibres comptables per a comprovar la reducció de l'activitat. 
  • b) En cas de cessament d'activitat dels treballadors per compte propi, certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat. Aquest certificat pot sol·licitar-se en la pàgina web de l'Agència Tributària o de l'organisme competent de la comunitat autònoma: https://www.agenciatributaria.es
La seua sol·licitud no podrà ser acceptada sense la presentació de la documentació completa ací indicada.

Responsabilitat del sol·icitant
Els arrendataris que s'hagen beneficiat de l'ajornament temporal i extraordinari en el pagament de la renda sense reunir els requisits establerts en l'article 3, seran responsables dels danys i perjudicis que s'hagen pogut produir, així com de totes les despeses generades per l'aplicació d'aquestes mesures excepcionals, sense perjudici de les responsabilitats d'altre ordre a que la conducta dels mateixos poguera donar lloc.

Legislació
Pot consultar el Reial Decret-llei 11/2020, de 21 d'abril, pel que s'adopten mesures urgents complementàries per a donar suport a la economía i l'ocupació.

La sol·licitud de la moratòria i tota la documentació necessària ha d'enviar-se a través de l'opció disponible en l'apartat "Utilitats" de la Banca Electrònica, "Adjuntar Documentació". 

Previ a l'enviament de la documentació haurà obligatoriament d'emplenar el Formulari de Contacte que li indiquem a continuació per a poder posar-nos en contacto amb Vosté i informar-li dels passos a seguir. 

This placeholder prevents its parent from disappearing when emptied

Informació bàsica de protecció de dades de caràcter personal.
Responsable: Caixa d'Estalvis i Mont de Pietat d'Ontinyent.
Finalitats: Gestionar la relació comercial atenent a les diferents sol·licituds d'informació.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal.
Drets: Podrà exercitar els seus drets reconeguts en matèria de protecció de dades com s'explica en la informació addicional.
Informació addicional:Política de Privacitat. *

Tractament de dades personals

En compliment amb el Reglament (UE) 2016/679 i la Lley Orgànica 3/2018 l'informem de que el Responsable del tractament de les seues dades és CAIXA D'ESTALVIS I MONT DE PIETAT D'ONTINYENT amb el que podrà posar-se en contacte a través del seu Delegat de Protecció de Dades en el següent email: dpo@caixaontinyent.es. Tractarem les seues dades personals amb la finalitat de donar compliment a obligacions legals i donar complimient a la seua sol·licitud de moratòria hipotecària. La legitimació per a l'ús de les seues dades està basada en el compliment d'obligacions legals i l'execució del contracte. No se cediran les dades facilitades a tercers, salvo obligació legal. Vosté podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, limitació del tractament, supressió o dret a l'oblit, a no ser objecte de decissions individualitzades automatitzades i portabilitat de les dades a través de formularis nostres o utilitzant les de l'Agència Espanyola de Protecció de dades signades electrònicament o acompanyades d'una còpia del DNI o document identificatiu equivalent dirigit al correu electrònic dpo@caixaontinyent.es o mitjançant correu postal (per escrit i signat) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si ho desitja, pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a través de la nostra pàgina web. Se li informa, així mateix, del seu dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.  dpo@caixaontinyent.es  dpo@caixaontinyent.es o mediante correo postal (por escrito y firmada) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si lo desea, puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos a través de nuestra página web. Se le informa, asimismo, de su derecho a presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos.