My Account

MORATÒRIA DEL REIAL DECRET-LLEI 3/2021

Pots consultar des d'ací el Reial Decret-llei 3/2021, de 2 de febrer, pel qual s'adopten mesures per a la reducció de la bretxa de gènere i altres matèries en els àmbits de la Seguretat Social i econòmic.

Entre elles, s'amplia el termini del qual disposen les persones vulnerables conforme al que disposa l'article 16 del Reial Decret-llei 11/2020, e 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19 per a poder sol·licitar i obtindre les moratòries en el pagament de les quotes del finançament en la mateixa forma i condicions ja previstes en el Reial Decret- llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, respecte als deutes amb garantia hipotecària, i en el Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, respecte dels crèdits sense garantia hipotecària.

A més, es permet que les persones beneficiàries de qualssevol moratòries, tant legals com acolliments a un acord sectorial, gaudisquen de les mateixes per una duració màxima acumulada de nou mesos, inclosos aquells que inicialment hagueren sol·licitat una moratòria per un termini inferior a aquest.


Poden sol·licitar la moratòria o suspensió en el pagament de les quotes del finançament (amb garantia hipotecària o personal) els deutors compresos en l'àmbit d'aplicació de les següents normes:

  • a) Reial Decret- llei 8/2020de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i el

  • b) Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19.   

  • c) Reial Decret-llei 25/2020, de 3 de juliol, de mesures urgents per donar suport a la reactivació econòmica i l'ocupació;

  • d) Reial Decret-llei 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per a fer front a l'impacte del COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge.

Sempre que:

  • No hagen sol·icitat prèviament la moratòria o suspensió

  • O hagen gaudit d'una o diverses moratòries o suspensions per un termini total acumulat inferior a nou mesos per cada finançament. 

Ja pots enviar la teua sol·licitud de moratòria a través de la nostra web i així evitar desplaçaments. Es podrà presentar tota la documentació necessària per al seu estudi fins al 30 de març de 2021.

Quina documentació s'ha de presentar a l'hora de sol·licitar la moratòria?

A l'hora de presentar la sol·icitud és imprescindible aportar la següent documentació:

  • En cas de situació legal d'atur, certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions, en el que figure la quantia mensual percebuda en concepte de prestacions o subsidis per atur. Es pot sol·licitar en aquesta direcció: Seu electrònica del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE).

  • En cas de cessament d'activitat dels treballadors per compte propi, certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat. Aquest certificat pot sol·licitar-se en la pàgina web de l'Agència Tributària o de l'organisme competent de la comunitat autònoma: https://www.agenciatributaria.es/.

  • c) Nombre de persones que habiten l'habitatge:

    • i. Llibre de família o document acreditatiu de parella de fet.

    • ii.  Certificat d'empadronament relatiu a les persones empadronades en la vivenda, amb referència al moment de la presentació dels documents acreditatius i als sis mesos anteriors. Es pot sol·licitar en l'Ajuntament de cada municipi. En molts es pot sol·licitar per telèfon, per Internet o per correu postal.

    • iii. En el seu cas, declaració de discapacitat, de dependència o de incapacitat permanent per a realtizar una activitat laboral.

  • d) Titularitat dels béns:

    • i.  Nota simple del servei d'índexs del Registre de la Propietat de tots els membres de la unitat familiar. Es pot sol·licitar per correu electrònic al Registre de la Propietat on estiga inscrita la teua vivenda habitual o a qualsevol dels Registres de la ciutat one estiga inscrita la teua vivenda habitual, incloent fotocòpia del DNI de tots els membres de la unitat familiar. https://www.registradores.org/lista-de-correos-electronicos-de-los-registros-de-la-propiedad.

    • ii. Escriptures de compravenda de l'habitatge habitual, de l'habitatge en lloguer o de l'immoble afecte a l'activitat econòmica i escriptura de concessió del préstec o préstecs amb garantia hipotecària en el cas que se sol·licite una moratòria del deute hipotecari (l'escriptura de préstec hipotecari no fa falta aportar-la per estar ja en possessió de Caixa Ontinyent no obstant això sí que haurà d'assenyalar-se com aportada en el formulari de sol·licitud); i/o contractes de lloguer de l'habitatge habitual i/o altres préstecs o crèdits no hipotecaris vigents.
      En el cas de sol·licitar-se la moratòria del deute hipotecari per al préstec constituït sobre un habitatge en lloguer haurà d'aportar-se el contracte d'arrendament.

  • e) Declaració responsable del deutor o deutors relativa al compliment dels requisits exigits per a considerar-se sense recursos econòmics suficients segons Reial Decret- llei 8/2020  i  Reial Decret-llei 11/2020 (aquesta declaració ha d'estar signada per tots els titulars del préstec).

La seua sol·licitud no podrà ser acceptada sense la presentació de la documentació completa ací indicada.

Nota: aquesta documentació només és vàlida per a persones físiques en situació de vulnerabilitat econòmica, definida en l'article 16 del Reial decret llei 11/2020. Pot accedir des d'ací a la sol·licitud de moratòria contemplada en el Reial Decret-llei 25/2020  i  Reial Decret-llei 26/2020.

Una vegada realitzada la sol·licitud i rebuda la documentació, l'entitat haurà de contestar, i, en cas d'estimar-se, aplicar la moratôria en un termini màxim de 15 dies.

La duració acumulada de les moratòries i suspensions legals o acolliments a acords sectorials concedides des del 30 de setembre de 2020 no podrà superar un total de nou mesos.

Als efectes previstos en aquest apartat, s'entén per moratòries i suspensions legals les concedides a l'empara de les següents disposicions:

  • a) Reial Decret- llei 8/2020de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i el

  • b) Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19.   

  • c) Reial Decret-llei 25/2020, de 3 de juliol, de mesures urgents per donar suport a la reactivació econòmica i l'ocupació;

  • d) Reial Decret-llei 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per a fer front a l'impacte del COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge.

A l'efecte del que es preveu en aquest apartat, s'entén per moratòria acollida a un acord sectorial a les regulades pels articles 6 a 8 del Reial decret llei 19/2020, de 26 de maig, pel qual s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i Seguretat Social i tributàries per a pal·liar els efectes del COVID-19.

El deutor que s'haguera beneficiat de les mesures de moratòria sense reunir els requisits previstos en la norma, serà responsable dels danys i perjudicis que s'hagen pogut produir, així com de totes les despeses generades per l'aplicació d'aquestes mesures de flexibilització, sense perjudici de les responsabilitats d'un altre ordre al fet que aquesta conducta poguera donar lloc. L'import dels danys, perjudicis i despeses no serà inferior al benefici indegudament obtingut pel deutor per l'aplicació de la norma.

També incorrerà en responsabilitat el deutor que, voluntària i deliberadament, busque situar-se o mantindre's en els supòsits de vulnerabilitat econòmica amb la finalitat d'obtindre l'aplicació d'aquestes mesures.

La sol·licitud de la moratòria i tota la documentació necessària ha d'enviar-se a través de l'opció disponible en l'apartat "Utilitats" de la Banca Electrònica, "Adjuntar Documentació".

En el cas de no disposar de Banca Electrònica o davant qualsevol dubte que et puga sorgir, emplena el formulari de contacte i t'informarem dels pròxims passos.

This placeholder prevents its parent from disappearing when emptied

Informació bàsica de protecció de dades de caràcter personal.
Responsable: Caixa d'Estalvis i Mont de Pietat d'Ontinyent.
Finalitats: Gestionar la relació comercial atenent a les diferents sol·licituts d'informació.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, except obligació legal.
Drets: Podrà exercitar els seus drets reconeguts en matèria de protecció de dades com s'explica en la informació addicional.
Información adicional:Política de Privacitat. *

En compliment amb el Reglament (UE) 2016/679 i la Lley Orgànica 3/2018 l'informem de que el Responsable del tractament de les seues dades és CAIXA D'ESTALVIS I MONT DE PIETAT D'ONTINYENT amb el que podrà posar-se en contacte a través del seu Delegat de Protecció de Dades en el següent email: dpo@caixaontinyent.es. Tractarem les seues dades personals amb la finalitat de donar compliment a obligacions legals i donar complimient a la seua sol·licitud de moratòria hipotecària. La legitimació per a l'ús de les seues dades està basada en el compliment d'obligacions legals i l'execució del contracte. No se cediran les dades facilitades a tercers, salvo obligació legal. Vosté podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, limitació del tractament, supressió o dret a l'oblit, a no ser objecte de decissions individualitzades automatitzades i portabilitat de les dades a través de formularis nostres o utilitzant les de l'Agència Espanyola de Protecció de dades signades electrònicament o acompanyades d'una còpia del DNI o document identificatiu equivalent dirigit al correu electrònic dpo@caixaontinyent.es o mitjançant correu postal (per escrit i signat) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si ho desitja, pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a través de la nostra pàgina web. Se li informa, així mateix, del seu dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Així mateix, si no complira els requisits per a ser beneficiari d'aquesta moratòria, l'informem que, des de Caixa Ontinyent, estarem a la seua disposició per a estudiar una solució personalitzada al seu cas i poder així adoptar les mesures oportunes per a pal·liar la seua situació.

Caixa Ontinyent amb domicili social en Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent, amb el NIF G46002796, inscrita en el Registre Mercantil de València, tom 9854, llibre 7136, de la Secció General del Llibre de Societats, foli 190, full V-18091.