My Account


Preguntes Freqüents. Autenticació Reforçada de Clients (SCA) dirigides a titulars de targetes de pagament que operen en comerç electrònic.

L'Autenticació Reforçada de Clients, també coneguda com “Strong Customer Authentication” o “SCA” per les seues sigles en anglés, suposa l'aplicació de noves mesures de seguretat que faran que els pagaments amb targeta siguen encara més segurs, ja que serà la forma en la qual t'identificarem quan ordenes pagaments en comerços presencials o per internet.

Sí i no…, aquestes noves mesures de seguretat s'han introduït a través de la nova Directiva de Serveis de Pagament, també coneguda com PSD2, una norma que hem de complir tots els proveïdors de serveis de pagament (com els bancs) i que va començar a aplicar-se en les compres presencials a partir del 14 de setembre de 2019.

Per a les compres online començarà a aplicar-se en els pròxims mesos, i els factors d'autenticació que et demanarem no seran els mateixos que per a les compres presencials. Quan compres online, ja no et demanarem que introduïsques únicament el número de la targeta i la data de caducitat, sinó que et demanarem 2 dels següents 3 tipus de factors d'autenticació:

  • Coneixement: alguna cosa que saps, com la teua contrasenya d'accés a la banca electrònica, o determinades posicions del Pin de la teua targeta.

  • Possessió: alguna cosa que posseeixes, com la nostra App vinculada al teu Telèfon intel·ligent, o el mòbil en el qual reps les contrasenyes d'un sol ús que t'enviem per SMS.

  • Inherència: alguna cosa que "eres", per exemple, elements biomètrics com el reconeixement facial o l'empremta dactilar.

Aquests nous factors d'autenticació han sigut dissenyats per a donar-te encara més confiança i protecció en pagar.

3.- I quins factors d'autenticació em demanareu concretament?

Volem que tots els nostres clients puguen beneficiar-se d'aquesta nova manera de comprar online, per això us demanarem els factors d'autenticació que us resulten més còmodes i fàcils d'usar ajustant-nos a les vostres preferències quant a l'ús de la tecnologia i a la forma en la qual us relacioneu amb nosaltres.

Si tens vinculada la nostra App al teu Telèfon intel·ligent, quan vages a fer un pagament online usant aqueix dispositiu, veuràs una notificació emergent amb les dades de l'operació, si l'acceptes, s'obrirà la nostra App directament i et mostrarà una pantalla on:

  • si el teu Telèfon intel·ligent té biometria, et demanarà que introduïsques la teua empremta o un altre element biomètric;

  • si el teu Telèfon intel·ligent no té biometria, et demanarà que introduïsques la teua contrasenya amb la qual entres en la nostra banca electrònica. 

Si no tens vinculada la nostra App al teu Telèfon intel·ligent, una vegada introduïda la biometria o la contrasenya d'accés a la nostra banca electrònica, a més et demanarà que introduïsques el codi d'un sol ús que et manarem en aqueix moment per SMS.

Si no tens descarregada la nostra App, quan vages a fer un pagament online usant aqueix dispositiu, per a confirmar el pagament et demanarà que introduïsques el codi d'un sol ús que t'enviarem en aqueix moment per SMS i:

  • si el teu Telèfon intel·ligent té biometria, et demanarà que introduïsques la teua empremta o un altre element biomètric;

  • si el teu Telèfon intel·ligent no té biometria, et demanarà que introduïsques la teua contrasenya amb la qual entres en la nostra banca electrònica.

Tots els factors d'autenticació que hem esmentat abans són segurs, però si tens descarregada l'última versió de la nostra App i la vincules al teu Telèfon intel·ligent podràs fer els pagaments online de forma més senzilla, còmoda i ràpida.

Pots descarregar-te la nostra App en els store oficials dels teus dispositius. Per a vincular-la amb el teu Telèfon intel·ligent, només has de completar les dades que et demane en aqueix moment.

Si ja tens descarregada la nostra App, has d'assegurar-te que és l'última versió i que la tens vinculada al teu Telèfon intel·ligent, per a això és necessari que revises regularment el seu telèfon mòbil i instal·les les últimes actualitzacions que et suggerirà.

Recorda que si canvies de dispositiu, hauràs de tornar a vincular l'App al nou Telèfon intel·ligent.

Si el teu Telèfon intel·ligent no té biometria, et recomanem estar donat d'alta en la nostra banca electrònica perquè pugues usar la contrasenya d'accés com un factor d'autenticació.

A més, és important que tinguem el teu número de mòbil actualitzat per a poder manar-te per SMS els codis d'un sol ús que puguen ser necessaris.

Per a actualitzar les teues dades o donar-te d'alta en la banca electrònica has d'acudir a una de les nostres oficines.

No necessàriament, podria dependre del dispositiu que uses per a fer la compra online.

Per exemple, si compres a través d'un pc, com no solen tindre biometria, t'enviarem una notificació o SMS, segons l'indicat en la FAQ número 3. el normal serà que et demanem la teua contrasenya de banca electrònica i un codi d'un sol ús que et manarem en aqueix moment per SMS al teu mòbil.  

Tots els bancs de l'Espai Econòmic Europeu estem subjectes a la PSD2 i per tant tots hem d'implementar aquestes mesures de seguretat, però cada banc ha decidit els factors d'autenticació que demanarà als seus clients, per tant, és possible que la teua experiència de compra siga diferent depenent del banc que haja emés la targeta que uses per a pagar.

No, depenent de si el pagament suposa poc risc, la PSD2 ens permet eximir del requisit d'autenticació reforçada a transaccions que, normalment, sí que estarien subjectes a SCA.

Tampoc es requereix autenticació reforçada en els pagaments en comerços situats fora de l'Espai Econòmic Europeu, per la qual cosa, és possible que, en un mateix comerç, la forma de pagament siga diferent depenent de si estàs visitant la seua pàgina web a Europa o fora d'Europa.

En els pròxims mesos, de manera progressiva, fins que s'implemente definitivament al gener de 2021.