Skip to Content

MORATÒRIA DEL REIAL DECRET-LLEI 3/2021


Pots consultar des d'ací el Reial Decret-llei 3/2021, de 2 de febrer, pel qual s'adopten mesures per a la reducció de la bretxa de gènere i altres matèries en els àmbits de la Seguretat Social i econòmic.

Entre elles, s'amplia el termini del qual disposen les persones vulnerables conforme al que disposa l'article 16 del Real Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19 per a poder sol·licitar i obtindre les moratòries en el pagament de les quotes del finançament en la mateixa forma i condicions ja previstes en el Real Decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, respecte als deutes amb garantia hipotecària, i en el Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, respecte dels crèdits sense garantia hipotecària.

A més, es permet que les persones beneficiàries de qualssevol moratòries, tant legals com acolliments a un acord sectorial, gaudisquen de les mateixes per una duració màxima acumulada de nou mesos, inclosos aquells que inicialment hagueren sol·licitat una moratòria per un termini inferior a aquest.

Poden sol·licitar la moratòria o suspensió en el pagament de les quotes del finançament (amb garantia hipotecària o personal) els deutors compresos en l'àmbit d'aplicació de les següents normes: ​​

a) Real Decreto-ley 8/2020 de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i el
b) Real Decreto-ley 11/2020de 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19. 
c) Real Decreto-ley 25/2020, de 3 de juliol, de mesures urgents per donar suport a la reactivació econòmica i l'ocupació;
d) Real Decreto-ley 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per a fer front a l'impacte del COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge.

Sempre que:

  • No hagen sol·icitat prèviament la moratòria o suspensió
  • O hagen gaudit d'una o diverses moratòries o suspensions per un termini total acumulat inferior a nou mesos per cada finançament.

Ja pots enviar la teua sol·licitud de moratòria a través de la nostra web i així evitar desplaçaments. Es podrà presentar tota la documentació necessària per al seu estudi fins al 30 de març de 2021.

A l'hora de presentar la sol·icitud és imprescindible aportar la següent documentació:

a) En cas de situació legal d'atur, certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions, en el que figure la quantia mensual percebuda en concepte de prestacions o subsidis per atur. Es pot sol·licitar en aquesta direcció: Sede electrónica del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE).

b)En cas de cessament d'activitat dels treballadors per compte propi, certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat. Aquest certificat pot sol·licitar-se en la pàgina web de l'Agència Tributària o de l'organisme competent de la comunitat autònoma: https://www.agenciatributaria.es/.

c) Nombre de persones que habiten l'habitatge:

​i. Llibre de família o document acreditatiu de parella de fet.

​ii. Certificat d'empadronament relatiu a les persones empadronades en la vivenda, amb referència al moment de la presentació dels documents acreditatius i als sis mesos anteriors. Es pot sol·licitar en l'Ajuntament de cada municipi. En molts es pot sol·licitar per telèfon, per Internet o per correu postal.

​iii.  En el seu cas, declaració de discapacitat, de dependència o de incapacitat permanent per a realtizar una activitat laboral.

d) Titularitat dels béns:

​i. Nota simple del servei d'índexs del Registre de la Propietat de tots els membres de la unitat familiar. Es pot sol·licitar per correu electrònic al Registre de la Propietat on estiga inscrita la teua vivenda habitual o a qualsevol dels Registres de la ciutat one estiga inscrita la teua vivenda habitual, incloent fotocòpia del DNI de tots els membres de la unitat familiar. https://www.registradores.org/lista-de-correos-electronicos-de-los-registros-de-la-propiedad.

​ii. Escriptures de compravenda de l'habitatge habitual, de l'habitatge en lloguer o de l'immoble afecte a l'activitat econòmica i escriptura de concessió del préstec o préstecs amb garantia hipotecària en el cas que se sol·licite una moratòria del deute hipotecari (l'escriptura de préstec hipotecari no fa falta aportar-la per estar ja en possessió de Caixa Ontinyent no obstant això sí que haurà d'assenyalar-se com aportada en el formulari de sol·licitud); i/o contractes de lloguer de l'habitatge habitual i/o altres préstecs o crèdits no hipotecaris vigents. En el cas de sol·licitar-se la moratòria del deute hipotecari per al préstec constituït sobre un habitatge en lloguer haurà d'aportar-se el contracte d'arrendament

e) Declaració responsable del deutor o deutors relativa al compliment dels requisits exigits per a considerar-se sense recursos econòmics suficients segons  Reial Decret-llei 8/2020  Reial Decret-llei 11/2020 (aquesta declaració ha d'estar signada per tots els titulars del préstec).

La seua sol·licitud no podrà ser acceptada sense la presentació de la documentació completa ací indicada. ​

formulari de SOL·LICITUD de moratòria en el pagament del finançament hipotecari

formulari de SOL·LICITUD de MORATÒRIA en el PAGAMENT del FINANÇAMENT no HIPOTECARI

Nota: aquesta documentació només és vàlida per a persones físiques en situació de vulnerabilitat econòmica, definida en l'article 16 del Reial decret llei 11/2020. Pot accedir des d'ací a la sol·licitud de moratòria contemplada en el  Reial Decret-llei 25/2020  i  Reial Decret-llei 26/2020.

Una vegada realitzada la sol·licitud i rebuda la documentació, l'entitat haurà de contestar, i, en cas d'estimar-se, aplicar la moratôria en un termini màxim de 15 dies.

La duració acumulada de les moratòries i suspensions legals o acolliments a acords sectorials concedides des del 30 de setembre de 2020 no podrà superar un total de nou mesos.

 Als efectes previstos en aquest apartat, s'entén per moratòries i suspensions legals les concedides a l'empara de les següents disposicions:

a) Real Decreto-ley 8/2020 de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i el
b) 
Real Decreto-ley 11/2020, e 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19. 
c) Real Decreto-ley 25/2020, de 3 de juliol, de mesures urgents per donar suport a la reactivació econòmica i l'ocupació;
d) 
Real Decreto-ley 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per a fer front a l'impacte del COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge.

A l'efecte del que es preveu en aquest apartat, s'entén per moratòria acollida a un acord sectorial a les regulades pels articles 6 a 8 del Reial decret llei 19/2020, de 26 de maig, pel qual s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i Seguretat Social i tributàries per a pal·liar els efectes del COVID-19.


El deutor que s'haguera beneficiat de les mesures de moratòria sense reunir els requisits previstos en la norma, serà responsable dels danys i perjudicis que s'hagen pogut produir, així com de totes les despeses generades per l'aplicació d'aquestes mesures de flexibilització, sense perjudici de les responsabilitats d'un altre ordre al fet que aquesta conducta poguera donar lloc. L'import dels danys, perjudicis i despeses no serà inferior al benefici indegudament obtingut pel deutor per l'aplicació de la norma.

També incorrerà en responsabilitat el deutor que, voluntària i deliberadament, busque situar-se o mantindre's en els supòsits de vulnerabilitat econòmica amb la finalitat d'obtindre l'aplicació d'aquestes mesures.

La sol·licitud de la moratòria i tota la documentació necessària ha d'enviar-se a través de l'opció disponible en l'apartat "Utilitats" de la Banca Electrònica, "Adjuntar Documentació".


En el cas de no disposar de Banca Electrònica o davant qualsevol dubte que et puga sorgir, emplena el formulari de contacte i t'informarem dels pròxims passos.


Información básica de protección de datos de carácter personal.
Responsable
:  Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Ontinyent.
Finalidades:  Resolver dudas, solicitar información o comunicar algún posible problema con nuestros servicios.
Legitimación:  Ejecución de un contrato en caso de ser cliente. Tratamiento necesario para la aplicación de medidas precontractuales a petición del resto de usuarios.
Destinatarios:  No se cederán datos a terceros, excepto obligación legal.
Derechos:  Podrá ejercitar sus derechos reconocidos en materia de protección de datos como se explica en la información adicional.
Información adicional:   Política de privacidad

 

 

En cumplimiento con el Reglamento (UE) 2016/679 y la Ley Orgánica 3/2018 le informamos de que el Responsable del tratamiento de sus datos es CAJA DE AHORROS Y MONTE DE PIEDAD DE ONTINYENT con el que podrá ponerse en contacto a través de su Delegado de Protección de Datos en el siguiente email: dpo@caixaontinyent.es. Trataremos sus datos personales con la finalidad de dar cumplimiento a obligaciones legales y dar cumplimiento a su solicitud de moratoria hipotecaria. La legitimación para el uso de sus datos está basada en el cumplimiento de obligaciones legales y la ejecución del contrato. No se cederán los datos facilitados a terceros, salvo obligación legal. Usted podrá ejercer sus derechos de acceso, rectificación, oposición, limitación del tratamiento, supresión o derecho al olvido, a no ser objeto de decisiones individualizadas automatizadas y portabilidad de los datos a través de nuestros formularios o utilizando los de la Agencia Española de Protección de datos firmados electrónicamente o acompañados de una copia del DNI o documento identificativo equivalente dirigido al correo electrónico dpo@caixaontinyent.es o mediante correo postal (por escrito y firmado) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si lo desea, puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos a través de nuestra página web. Se le informa, asimismo, de su derecho a presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos.

Asimismo, si no cumpliere los requisitos legales que le cualificaran estar en situación de especial vulnerabilidad económica, le informamos que, desde Caixa Ontinyent, estaremos a su disposición para estudiar una solución personalizada a su caso y poder así adoptar las medidas oportunas para paliar su situación.

Caixa Ontinyent con domicilio social en Pl. Santo Domingo, 24, 46870 Ontinyent, con el NIF G46002796, inscrita en el Registro Mercantil de València, tomo 9854, libro 7136, de la Sección General del Libro de Sociedades, folio 190, hoja V-18091.