Skip to Content

MORATÒRIA HIPOTECÀRIA PER AL SECTOR TURÍSTIC


La moratòria hipotecària per al sector turístic constitueix una nova mesura implementada pel Govern per a frenar els efectes que la crisi sanitària derivada de la pandèmia del COVID-19 ha ocasionat en aquest sector.

Pots accedir al Reial Decret-llei 25/2020,de 3 de juliol, de mesures urgents per a donar suport a la reactivació econòmica i l'ocupació des d' ací.

Poden sol·icitar la moratòria hipotecària els clients que siguen treballadors autònoms i les persones jurídiques amb domicili social en Espanya, sempre que:

​a) Experimenten dificultats financeres a conseqüència de l'emergència sanitària ocasionada pel COVID-19, i
b) el préstec no haja sigut ja objecto d'alguna de les següents moratòries:

​1.- La prevista en el Reial Decret-lley 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19,

​2.- La prevista en el Reial Decret-lley 19/2020, de 26 de maig, pel que s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i Seguretat Social i tributàries per a pal·liar els efectes del COVID-19.

​3.- La que voluntàriament hagen acordat entre el deutor i el creditor després de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. No obstant això, el deutor podrà acollir-se a aquesta nova moratòria hipotecària si renúncia prèviament a la moratòria voluntària abans esmentada.

Quan el préstec haja sigut objecte d'alguna de les moratòries previstes en la lletra b) durant un termini inferior als dotze mesos, el deutor podrà beneficiar-se de la nova moratòria durant el temps restant fins a aconseguir un total de dotze mesos.

Es considera que existeixen dificultats financeres a conseqüència de l'emergència sanitària a aquest efecte, quan l'autònom o persona jurídica haja patit en la mitjana mensual dels mesos de març a maig de 2020 una reducció d'ingressos o facturació d'almenys un 40% respecte a la mitjana mensual dels mateixos mesos de l'any 2019.

No es considerarà que existeixen dificultats financeres a conseqüència de l'emergència sanitària, a efectes del previst en l'apartat a), quan:

*) el préstamo la moratòria del qual se sol·licita, havent sigut objecte d'impagament total o parcial d'alguna de les seues quotes des d'abans de l'1 de gener de 2020, a l'entrada en vigor d'aquest reial decret llei es trobe en mora.

**) s'hauria declarat el concurs del deutor amb anterioritat a l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

Les mesures previstes s'aplicaran als contractes de préstec subjectes a llei espanyola que compten amb garantia hipotecària constituïda sobre un immoble que es trobe afecte al desenvolupament d'una activitat del sector turístic exercida en territori nacional, sempre que aquests contractes estigueren subscrits amb anterioritat a l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

Les activitats econòmiques del sector turístic a les quals es refereix l'apartat anterior seran les enquadrades en el codi *CNAE 5510 (Hotels i allotjaments similars), 5520 (Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada) i 7911 (Activitats d'agències de viatges).

Pots presentar la sol·licitud de moratòria des d'aquest moment i fins al 30 de març de 2021, termini fixat en les Directrius de l'Autoritat Bancària Europea sobre les moratòries legislatives i no legislatives dels reembossaments de préstecs aplicades a la llum de la crisi del COVID-19 (*EBA/*GL/2020/02) o fins a les ampliacions d'aquest termini que, si escau, pogueren establir-se.

A l'hora de presentar la sol·licitud és imprescindible acreditar la següent informació:

a) L'objecto social, en el seu cas (només per a persones jurídiques, mitjançant escriptura de constitució-estatuts);

b) el seu domicili fiscal, (a través de la presentació de Certificat de situació al cens d'activitats econòmiques de l'AEAT o certificat de situació censal);

c) el codi CNAE de la seua activitat;

d) que l'immoble es trobe directament afecte al desenvolupament d'una activitat del sector turístic enquadrades en el codi CNAE 5510 (Hotels i allotjaments similars), 5520 (Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada) i 7911 (Activitats d'agències de viatges).

e) L'acreditació de la reducció dels ingressos o la facturació es realitzarà mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifique, poguent-se fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes; del llibre diari d'ingressos i despeses; del llibre registre de vendes i ingressos; o del llibre de compres i despeses.

f) Els treballadors autònoms que no estiguen obligats a portar els llibres que acrediten el volum d'activitat, hauràn d'acreditar la reducció exigida per qualsevol mitjà de prova admés en dret.

La seua sol·licitud no podrà ser acceptada sense la presentació de la documentació completa ací indicada. ​

FORMULARI DE SOL·LICITUD​​​​

Una vegada realitzada la sol·licitud i rebuda tota la documentació, l'entitat verificarà el compliment dels requisits i procedirà a l'aplicació de la moratòria.

La moratòria tindrà un termini màxim que, sumat al de la moratòria prevista en el Reial Decret-lley 8/2020, així com al de la moratòria prevista en el Reial Decret-lley 19/2020 i la que voluntàriament haurien acordat entre el deutor i el creditor després de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, no supere els 12 mesos.

Consisteix en l'ajornament de la part de la quota relativa al capital del préstec durant el termini de la moratòria. Durant aquest termini el client abonarà la part dels interessos. El capital no amortitzat durant el període de carència s'abonarà, a elecció del prestatari, mitjançant:

a) La redistribució de les quotes sense modificació del termini de venciment i sense alterar el tipus d'interés aplicable, o

b) l'ampliació del termini de venciment en un nombre de mesos equivalent a la duració de la moratòria.

Pot consultar  el Reial Decret-llei 25/2020, de 3 de juliol, de mesures urgents per a donar suport a la reactivació econòmica i l'ocupació. 

La sol·licitud de la moratòria i tota la documentació necessària ha d'enviar-se a través de l'opció disponible en l'apartat "Utilitats" de la Banca Electrònica, "Adjuntar Documentació".

En el cas de no disposar de Banca Electrònica o davant qualsevol dubte que et puga sorgir, emplena el formulari de contacte i t'informarem dels pròxims passos.


Información básica de protección de datos de carácter personal.
Responsable:  
Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Ontinyent.
Finalidades: 
 Resolver dudas, solicitar información o comunicar algún posible problema con nuestros servicios.
Legitimación:  
Ejecución de un contrato en caso de ser cliente. Tratamiento necesario para la aplicación de medidas precontractuales a petición del resto de usuarios.
Destinatarios:  
No se cederán datos a terceros, excepto obligación legal.
Derechos:  
Podrá ejercitar sus derechos reconocidos en materia de protección de datos como se explica en la información adicional.Política de privacidad

 

En cumplimiento con el Reglamento (UE) 2016/679 y la Ley Orgánica 3/2018 le informamos de que el Responsable del tratamiento de sus datos es CAJA DE AHORROS Y MONTE DE PIEDAD DE ONTINYENT con el que podrá ponerse en contacto a través de su Delegado de Protección de Datos en el siguiente email: dpo@caixaontinyent.es. Trataremos sus datos personales con la finalidad de dar cumplimiento a obligaciones legales y dar cumplimiento a su solicitud de moratoria hipotecaria. La legitimación para el uso de sus datos está basada en el cumplimiento de obligaciones legales y la ejecución del contrato. No se cederán los datos facilitados a terceros, salvo obligación legal. Usted podrá ejercer sus derechos de acceso, rectificación, oposición, limitación del tratamiento, supresión o derecho al olvido, a no ser objeto de decisiones individualizadas automatizadas y portabilidad de los datos a través de nuestros formularios o utilizando los de la Agencia Española de Protección de datos firmados electrónicamente o acompañados de una copia del DNI o documento identificativo equivalente dirigido al correo electrónico dpo@caixaontinyent.es o mediante correo postal (por escrito y firmada) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si lo desea, puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos a través de nuestra página web. Se le informa, asimismo, de su derecho a presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos.

Asimismo, si no cumpliere los requisitos legales que le cualificaran estar en situación de especial vulnerabilidad económica, le informamos que, desde Caixa Ontinyent, estaremos a su disposición para estudiar una solución personalizada a su caso y poder así adoptar las medidas oportunas para paliar su situación.

Caixa Ontinyent con domicilio social en Pl. Santo Domingo, 24, 46870 Ontinyent, con el NIF G46002796, inscrita en el Registro Mercantil de València, tomo 9854, libro 7136, de la Sección General del Libro de Sociedades, folio 190, hoja V-18091.