My Account

INFORMACIÓ SOBRE LA MORATÒRIA EN EL PAGAMENT DE L'ARRENDAMENT DE L'HABITATGE HABITUAL

En Caixa Ontinyent volem ajudar-te i ens sumem a les mesures excepcionals impulsades per a combatre el COVID-19.

Coneix si pots sol·licitar la moratòria de la quota del teu lloguer.

Davant la situació d'emergència sanitària global causada pel COVID-19 s'ha publicat al BOE el Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19, que detallen els processos per a sol·licitar la moratòria o ajudes en el pagament de l'arrendament del seu habitatge habitual i la documentació necessària per acreditar la situació de vulnerabilitat econòmica.

Qui pot sol·licitar la moratòria?

Aquells arrendataris d'un habitatge del Grup Caixa Ontinyent, que a conseqüència de l'estat d'alerta:

  • S'hagen quedat sense treball, o ERTE (total o parcial) com a conseqüència de una reducció de jornada per motiu de cures o altres circumstàncies similars.

  • O en la seua condició d'empresari (1) , haja tingut una pèrdua substancial d'ingressos.

Els supòsits de vulnerabilitat econòmica queden definits pel compliment conjunt de les següents condicions:

  • a) Que l'arrendatari passe a estar en situació d'atur, Expedient Temporal de Regulació d'Ocupació (ERTE), o haja reduït la seua jornada per motiu de cures, en cas de ser empresari, o altres circumstàncies similars que suposen una pèrdua substancial d'ingressos.
  • b) Que el conjunt dels ingressos dels membres de la unitat familiar(2) no supere, en el mes anterior a la sol·licitud de la moratòria:
    • i. Amb caràcter general, el límit de tres vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples mensual (d'ara en avant IPREM )(3).
    • ii. Aquest límit s'incrementarà en 0,1 vegades l'IPREM per cada fill a càrrec en la unitat familiar. L'increment aplicable per fill a càrrec serà de 0,15 vegades l'IPREM per cada fill en el cas de unitat familiar monoparental.
    • iii. Aquest límit s'incrementarà en 0,1 vegades l'IPREM per cada persona major de 65 anys membre de la unitat familiar. 
    • iv. En cas de que algun dels membres de la unitat familiar tinga declarada discapacitat superior al 33 %, situació de dependència o malaltia que l'incapacite acreditadament de forma permanent per a realitzar una actividad laboral, el límit previst en el subapartat i) serà de quatre vegades l'IPREM, sense perjudici dels increments acumulats per fill a càrrec. 
    • v.  En el cas de que el deutor hipotecari siga persona amb paràlisi cerebral, amb malaltia mental, o amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, o persona amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconeguda igual o superior al 65 %, així com en els casos de malatia greu que incapacite acreditadament, a la persona o al seu cuidador, per a realitzar una activitat laboral, el límit previst en el subapartat i) serà de cinc vegades l'IPREM. 
  • c) Que la renda arrendatícia, més les despeses i subministraments bàsics(4), resulte superior o igual al 35 % dels ingressos nets que perceba el conjunt dels membres de la unitat familiar.

Els arrendataris que consideren que es troben en un supòsit de vulnerabilitat podran sol·licitar la moratòria fins a un mes després de l'entrada en vigor del Reial Decret-llei 11/2020.
A l'hora de presentar la sol·licitud és imprescindible aportar la següent documentació:

  • a) En cas de situació legal d'atur, certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions, en el que figure la quantia mensual percebuda en concepte de prestacions o subsidis per atur. Es pot sol·licitar en aquesta direcció:Sede electrónica del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) Sede electrónica del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE).
  • b) En cas de cessament d'activitat dels treballadors per compte propi, certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat. Aquest certificat pot sol·licitar-se en la pàgina web de l'Agència Tributària o de l'organisme competent de la comunitat autònoma: https://www.agenciatributaria.es/.  
  • c) Nombre de persones que habiten l'habitatge:
    • i. Llibre de familia o document acreditatiu de parella de fet.
    • ii. Certificat d'empadronament relatiu a les persones empadronades en l'habitatge, amb referència al moment de la presentació dels documents acreditatius i als sis mesos anteriors. Es pot sol·licitar en l'Ajuntament de cada municipi. En molts es pot sol·licitar per telèfon, per Internet o per correu postal.
    • iii. En el seu cas, declaració de discapacitat, de dependència o de incapacitat permanent per a realitzar una activitat laboral.
  • d) Titularitat dels béns:
    • i. Nota simple del servei d'índex del Registre de la Propietat de tots els membres de la unitat familiar. Es pot sol·licitar per correu electrònic al Registre de la Propietat on estiga inscrit el teu habitatge habitual o a qualsevol dels Registres de la ciutat on estiga inscrit el teu habitatge habitual, incloent fotocòpia del DNI de tots els membres de la unitat familiar. https://www.registradores.org/lista-de-correos-electronicos-de-los-registros-de-la-propiedad
    • ii. Contracte d'arrendament.
  • e) Declaració responsable de l'arrendatàri relativa al compliment dels requisits exigits per a considerar-se sense recursos econòmics suficients segons aquest reial decret-llei (aquesta declaració ha d'estar signada per tots els arrendataris).

Només per al cas de no poder aportar tota la documentació en aquest moment, sol·licitem emplene una declaració responsable indicant els documents no aportats així com el motiu, el qual ha d'estar relacionat amb la crisi del COVID-19, comprometent-se a aportar-los ineludiblement en el termini màxim d'un mes després de la finalització de l'estat d'alarma o les seues pròrrogues.

La seua sol·licitud no podrà ser acceptada sense la presentació de la documentació completa ací indicada.

Una vegada realitzada la sol·licitud i rebuda la documentació, l'entidad haurà de respondre, i, en cas d'estimar-se, aplicar la moratòria en un termini màxim de 7 dies laborables.

La persona o persones que s'hagen beneficiat de una moratòria del deute arrendatícia del seu habitatge habitual sense reunir els requisits previstos seran responsables dels danys i perjudicis que s'hagen pogut produir, així com de totes les despeses generades per l'aplicació d'aquestes mesures excepcionals, sense perjudici de les responsabilitats d'altre ordre a que la conducta dels mateixos poguera donar lloc.

L'import dels danys, perjudicis i despeses no podrà ser inferior al benefici indegudament obtingut per la persona arrendatària per l'aplicació de la norma.

També incurrirà en responsabilitat el deutor que, voluntària i deliberadament, busque situar-se o mantenir-se en els supòsits de vulnerabilitat econòmica amb la finalitat d'obtenir l'aplicació d'aquestes mesures.

Pot consultar el Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19.

La sol·licitud de la moratòria i tota la documentació necessària ha d'enviar-se a través de l'opció disponible en l'apartat "Utilitats" de la Banca Electrònica, "Adjuntar Documentació". 

Previ a l'enviament de la documentació haurà obligatoriament d'emplenar el Formulari de Contacte que li indiquem a continuació per a poder posar-nos en contacto amb Vosté i informar-li dels passos a seguir. 

This placeholder prevents its parent from disappearing when emptied

Informació bàsica de protecció de dades de caràcter personal.
Responsable: Caixa d'Estalvis i Mont de Pietat d'Ontinyent.
Finalitats: Gestionar la relació comercial atenent a les diferents sol·licituds d'informació.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal.
Drets: Podrà exercitar els seus drets reconeguts en matèria de protecció de dades com s'explica en la informació addicional.
Informació addicional: Política de Privacitat. *

En compliment amb el Reglament (UE) 2016/679 i la Lley Orgànica 3/2018 l'informem de que el Responsable del tractament de les seues dades és CAIXA D'ESTALVIS I MONT DE PIETAT D'ONTINYENT amb el que podrà posar-se en contacte a través del seu Delegat de Protecció de Dades en el següent email: dpo@caixaontinyent.es. Tractarem les seues dades personals amb la finalitat de donar compliment a obligacions legals i donar complimient a la seua sol·licitud de moratòria hipotecària. La legitimació per a l'ús de les seues dades està basada en el compliment d'obligacions legals i l'execució del contracte. No se cediran les dades facilitades a tercers, salvo obligació legal. Vosté podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, limitació del tractament, supressió o dret a l'oblit, a no ser objecte de decissions individualitzades automatitzades i portabilitat de les dades a través de formularis nostres o utilitzant les de l'Agència Espanyola de Protecció de dades signades electrònicament o acompanyades d'una còpia del DNI o document identificatiu equivalent dirigit al correu electrònic dpo@caixaontinyent.es o mitjançant correu postal (per escrit i signat) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si ho desitja, pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a través de la nostra pàgina web. Se li informa, així mateix, del seu dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.  dpo@caixaontinyent.es  dpo@caixaontinyent.es o mediante correo postal (por escrito y firmada) a Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent (València). Si lo desea, puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos a través de nuestra página web. Se le informa, asimismo, de su derecho a presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos.

(1) A aquest efecte s'entendrà per empresari i professional la persona física que complisca les condicions prevists en l'article 5 de la Lley 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit.
(2)
 A aquest efecte se entendrè per unitat familiar la composada pel deutor, el seu cònjuge no separat legalment o parella de fet inscrita i els fills, amb independència de la seua edat, que residisquen en l'habitatge, incloent els vinculats per una relació de tutela, guarda o acolliment familiar i el seu cònjuge no separat legalment o parella de fet inscrita, que residisquen en l'habitatge.
(3)
L'IPREM és un índex emprat en Espanya com referència per a la concessió d'ajudes, subvencions o el subsidi d'atur. En 2020 l'import de l'IPREM és 537,84 euros.

(4) A aquest efecte, s'entendrà per "despesess i subministraments bàsics" l'import del cost dels subministraments d'electricitat, gas, gasoil, aigua corrent, dels serveis de telecomunicació fixa i mòbil i les contribucions a la comunitat de propietaris. Només tindran la consideració de "despeses i subministraments bàsics" els subministrats en l'habitatge habitual de la unitat familiar. 

Caixa Ontinyent amb domicili social en Pl. Sant Domingo, 24, 46870 Ontinyent, amb el NIF G46002796, inscrita en el Registre Mercantil de València, tom 9854, llibre 7136, de la Secció General del Llibre de Societats, foli 190, full V-18091.