My Account

      Informació a clients

      Un propòsit ferm de Caixa Ontinyent és la millora contínua en el servei que oferim als nostres clients, per a la consecució de la fi de la qual és inestimable la teua col·laboració. Per aquest motiu t'agraïm que ens faces arribar els teus suggeriments i ofertes, així com les teues consultes o sol·licituds que gustosament atendrem.

      D'altra banda, i en compliment de la normativa vigent de transparència i protecció del client de serveis financers, posem en el teu coneixement que en Caixa Ontinyent existeix un Servei d'Atenció al Client on també podràs dirigir-te per a presentar les teues queixes i reclamacions.

      Pots presentar les teues reclamacions en el formulari habilitat en la següent adreça web, www.caixaontinyent.es

      o presentant un escrit davant el Servei d'Atenció al Client de Caixa Ontinyent, situat en Pl. Santo Domingo, 24 - 46870 - ONTINYENT, o en qualsevol de les oficines de la nostra xarxa. 

      El Servei d'Atenció al Client disposa d'un termini d'un mes (si eres consumidor) - 15 dies hàbils en el cas dels serveis de pagament (sigues consumidor o empresa) - o dos mesos (si no eres consumidor), per a resoldre les reclamacions d'acord amb el seu reglament de funcionament. Én cas de disconformitat amb la resolució o si ha transcorregut el termini indicat sense que s'haja emès cap pronunciament, podràs realitzar la teua reclamació davant els serveis de reclamacions dels supervisors financers, en funció de la matèria que es tracte.

      Per a poder formular una reclamació davant de qualsevol d'aquests serveis has d'haver presentat prèviament, aquesta reclamació davant el Servei d'Atenció al Client. 

      1. Departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d'Espanya:

      C/ Alcalá, 48 - 28014 MADRID

      Telèfon: 900 54 54 54

      -  Formulari per a realitzar una Consulta davant el Banc d'Espanya

      Formulari per a realitzar una Reclamació davant el Banc d'Espanya


      2.  Departament d'Inversors de la Comisió Nacional del Mercat de Valors:

      C/ Edison, 4 - 28006 MADRID

      Telèfon: 900 535 015

      - Formulari WEB de Queixes i Reclamacions de la Comissió Nacional del Mercat de Valors

      - Formulari de reclamacions i queixes per correu

      - Formulari de consultes per correu


      3. Servei de Reclamacions de la Direcció General d'Assegurançes i Fons de Pensions:

      Pº de la Castellana, nº 44 - 28046 MADRID

      Telèfon: 952 24 99 82

      - Formulari web per a reclamacions 

      - Formulari de reclamacions i consultes per correu

      Caixa Ontinyent disposa d'un Reglament per a la Defensa del Client, que regula el funcionament del Servei d'Atenció al Client i estableix el procediment de presentació i atenció de les queixes i reclamacions dels clients.

      En compliment amb el que es preveu en el Reglament (UE) núm. 524/2013 del Parlament Europeu i del Consell del 21 de maig de 2013, sobre resolució de litigis en línia en matèria de consum s'insereix a continuació un enllaç a la plataforma de resolució de litigis en línia posada en marxa per la Comissió Europea a la qual podran recórrer els consumidors per a resoldre qualsevol discrepància o controvèrsia en relació als serveis prestats en línia. http://ec.europa.eu/odr.

      Normativa.-

      A continuació, s'indiquen les següents referències a la normativa de transparència i protecció del client de serveis financers:

      Servei d'atenció i defensa del client:

      • Decret Legislatiu 1/2019, del Consell, de 13 de desembre, d'aprovació del text refós de la Llei de l'Estatut de les persones consumidores i usuàries de la Comunitat Valenciana.

      • Llei 7/2017, de 2 de novembre, per la qual s'incorpora a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2013/11/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013, relativa a la resolució alternativa de litigis en matèria de consum.

      • Ordre ECC/2502/2012, de 16 de novembre, per la qual es regula el procediment de presentació de reclamacions davant els serveis de reclamacions del Banc d'Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors i la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions.

      • Ordre ECO/734/2004 d'11 de març, sobre Departaments i Serveis d'atenció al client i el defensor del client de les entitats financeres.

      • Llei 44/2002, de 22 de novembre, de mesures de reforma del sistema financer, modificada per la Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible.

      • Resolució de 27 d'abril de 2020 de la Comissió Executiva del Banc d'Espanya, sobre la continuació del procediment aplicable en la presentació de reclamacions i queixes, la tramitació i la resolució de les quals siga competència del Banc d'Espanya, regulat en l'article 30 de la Llei 44/2002, de 22 de novembre, de Mesures de Reforma del Sistema Financer i en l'Ordre ECC/2502/2012, de 16 de novembre (BOE de 28/04/2020).

      Transparència de les operacions i protecció de la clientela, i altra normativa de protecció al consumidor:

      • Ordre ECE/1263/2019, de 26 de desembre, sobre transparència de les condicions i requisits d'informació aplicables als serveis de pagament i per la qual es modifica l'ordre ECO/734/2004, d'11 de març, sobre els departaments i serveis d'atención al client i el defensor del client de les entitats financeres, i l'Ordre EHA/2899/2011, de 28 d'octubre, de transparència i protecció del client de serveis bancaris.

      • Circular 2/2019, de 29 de març, del Banc d'Espanya, sobre els requisits del Document Informatiu de les Comissions i de l'Estat de Comissions, i els llocs web de comparació de comptes de pagament, i que modifica la Circular 5/2012, de 27 de juny, a entitats de crèdit i proveïdors de serveis de pagament, sobre transparència dels serveis bancaris i responsabilitat en la concessió de préstecs.

      • Reial Decret-llei 11/2015, de 2 d'octubre, per a regular les comissions per la retirada d'efectiu en els caixers automàtics.

      • Llei 5/2015, de 27 d'abril, de foment del finançament empresarial.

      • Reial Decret Lley 6/2013, de 22 de març, de protecció als titulars de determinats productes d'estalvi i inversió i altres mesures de caràcter financer.

      • Circular del Banc d'Espanya 5/2012, de 27 de juny, a entitats de crèdit i proveïdors de serveis de pagament, sobre transparència de serveis bancaris i responsabilitat en la concessió de préstecs.

      • Ordre EHA/2899/2011, de 28 d'octubre del Ministeri d'Economia i Hisenda, de transparència i protecció del client de serveis bancaris.

      • Ordre EHA/1718/2010 d'11 de juny del Ministeri d'Economia i Hisenda, de regulació i control de la publicitat dels serveis i productes bancaris, desenvolupada per la Circular 6/2010 de 28 de setembre del Banc d'Espanya, a entitats de crèdit i entitats de pagament, sobre publicitat dels serveis i productes bancaris. Orde EHA/1717/2010, d'11 de juny del Ministeri d'Economia i Hisenda, de regulació i control de la publicitat de serveis i productes d'inversió.

      • Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries.

      Préstecs hipotecaris:

      • Llei 4/2022, de 25 de febrer, de protecció dels consumidors i usuaris front a situacions de vulnerabilitat social i econòmica.

      • Reial Decret 309/2019, de 26 d'abril, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 5/2019, de 15 de març, reguladora dels contractes de crèdit immobiliari i s'adopten altres mesures en materia financera.

      • Ordre ECE/482/2019, de 26 d'abril, per la qual es modifiquen l'Ordre EHA/1718/2010, d'11 de juny, de regulació i control de la publicitat dels serveis i productes bancaris, i l'Ordre EHA/2899/2011, de 28 d'octubre, de transparència i protecció del client de serveis bancarios.

      • Llei 5/2019 de 15 de març, reguladora dels contractes de crèdit immobiliari.

      • Reial Decret 536/2017, de 26 de maig, pel qual es crea i regula la Comissió de seguiment, control i avaluació prevista en el Reial Decret-llei 1/2017, de 20 de gener.

      • Reial Decret-llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sol.

      • Llei 1/2013, de 14 de maig, de mesures per a reforçar la protecció als deutors hipotecaris, reestructuració de deute i lloguer social.

      • Reial Decret Llei 6/2012, de 9 de març, de mesures urgents de protecció de deutors hipotecaris sense recursos.

      • Llei 2/2009, de 31 de març, per la qual es regula la contractació amb els consumidors de préstecs o crèdits hipotecaris i de serveis d'intermediació per a la celebració de contractes de préstec o crèdit.

      • Llei 41/2007, de 7 de desembre, per la qual es modifica la Llei 2/1981, de 25 de març, de Regulació del Mercat Hipotecari i altres normes del sistema hipotecari i financer, de regulació de les hipoteques inverses i l'assegurança de dependència i per la qual s'estableix determinada norma tributària.

      • Llei 2/1994, de 30 de març, sobre subrogació i modificació de préstecs hipotecaris. Ordre EHA/2899/2011, de 28 d'octubre del Ministeri d'Economia i Hisenda, de transparència i protecció del client de serveis bancaris.

      Crédit al consum:

      • Llei 16/2011 de 24 de juny, de contractes de Crèdit al Consum.

      Condicions generals de la contractació: 

      • Llei 7/1998 de 13 d'abril, sobre condicions generals de la contractació.

      Serveis de Pagament:

      • Ordre ECE/1263/2019, de 26 de desembre, sobre transparència de les condicions i requisits d'informació aplicables als serveis de pagament i per la qual es modifica l'ordre ECO/734/2004, d'11 de març, sobre els departaments i serveis d'atención al client i el defensor del client de les entitats financeres, i l'Ordre EHA/2899/2011, de 28 d'octubre, de transparència i protecció del client de serveis bancaris.

      • Reial Decret 736/2019, de 20 de desembre, de règim jurídic dels serveis de pagament i de les entitats de pagament i pel qual es modifica el Reial Decret 778/2012, de 4 de maig, de règim jurídic de les entitats de diners electrònics, i el Reial Decret 84/2015, de 13 de febrer, pel qual es desenvolupa la Llei 10/2014, de 26 de juny, d'ordenació, supervisió i solvència d'entitats de crèdit.

      • Reial Decret 164/2019, de 22 de març, pel qual s'estableix un règim gratuït de comptes de pagament bàsic en benefici de persones en situació de vulnerabilitat o amb riecs d'exclusió financera.

      • Ordre ECE/228/2019, de 28 de febrer, sobre comptes de pagament bàsic, procediment de trasllat de comptes de pagament i requisits dels llocs web de comparació.

      • Reial decret llei 19/2018, de 23 de novembre, de serveis de pagament i altres mesures urgents en matèria financera.

      • Reial Decret-llei 19/2017, de 24 de novembre, de comptes de pagament bàsic, trasllat de comptes de pagament i comparabilitat de comissions.

      • Llei 2/2011, de 4 de març, d'Economia Sostenible.

      Serveis d'Inversió:

      • Reglament Delegat (UE) 2017/565 de la Comissió, de 25 d'abril de 2016, pel qual es completa la Directiva 2014/65/UE del Parlament Europeu i del Consell en lo relatiu als requisits organitzatius i les condicions de funcionament de les empreses de serveis d'inversió i termes definits a efectes de la dita Directiva.

      • Reial Decret Legislatiu 4/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del Mercat de Valors.

      • Reial Decret 217/2008, de 15 de febrer, sobre el règime jurídic de les empreses de serveis d'inversió i de les altres entitats que presten serveis d'inversió i pel qual es modifica parcialment el Reglament de la Llei 35/2003, de 4 de novembre, d'Institucions d'Inversió Colectiva, aprovat pel Reial Decret 1309/2005, de 4 de novembre.

      Fons de Garantia de Depòsits:

      • Reial Decret-llei 16/2011, de 14 d'octubre, pel qual es crea el Fons de Garantia de Depòsits d'Entitats de Crèdit.

      • Reial Decret 628/2010 de 14 de maig, pel qual es modifiquen el Reial Decret 2606/1996, de 20 de desembre, sobre fons de garantia de depòsits en entitats de crèdit i el Reial Decret 948/2001, de 3 d'agost, sobre sistemes de indemnització dels inversors.

      • Reial Decret 2606/1996, de 20 de desembre, sobre fons de garantia de depòsits d'entitats de crèdit (modificat en part del seu articulat pel RD 1012/2015, de 6 de novembre).